Zagreb, Avenija Gojka Šuška 1 - I. PAVILJON, prizemlje
Tel. 01/ 2426-296, spec. 26-296
SPS traži poboljšanje uvjeta šalterskim službenicima, administrativnim i upravnim referentima te namještenicima MUP-a

SPS traži poboljšanje uvjeta šalterskim službenicima, administrativnim i upravnim referentima te namještenicima MUP-a

Broj: SPS-01-02/116-2017.
Zagreb, 4. 12. 2017. godine

 

MINISTARSTVO UNUTARNJIH POSLOVA
KABINET MINISTRA
n/r ministra gosp. dr. sc. Davora Božinovića

 

PREDMET: POBOLJŠANJE UVJETA RADA ŠALTERSKIH SLUŽBENIKA,
ADMINISTRATIVNIH I UPRAVNIH REFERENATA TE NAMJEŠTENIKA U MUP-u
- traži se.-

 

Poštovani ministre, gospodine Božinović,
Zakonom o državnim službenicima i Etičkim kodeksom državnih službenika propisano je da su državni službenici dužni, u obavljanju svakodnevnih poslova, štititi ugled državne službe svojim ponašanjem, međusobnom komunikacijom, poslovnom komunikacijom te poslovnim odijevanjem.

Poslovno odijevanje dio je poslovnog ponašanja i predstavlja pravila odijevanja unutar radnog mjesta, dio je neverbalne komunikacije pri čemu šalterski službenici i drugi administrativni i upravni referenti (primjerice tajnice) svojim izgledom, u prvom kontaktu s građanima, predstavljaju Ministarstvo unutarnjih poslova.

Prema uputi Ravnateljstva policije poslovno odijevanje mora biti prilagođeno statusu, vrsti posla i sezoni te je bitan činitelj u stvaranju prvog dojma, a potom i slike poslovne organizacije. Svima nam je poznato da su plaće šalterskih službenika, upravnih i administrativnih referenata vrlo niske te da službenici od tih primanja ne mogu odvojiti novčani iznos za propisano poslovno odijevanje, dok s druge strane drugi državni službenici na drugim poslovima unutar ovog Ministarstva, koji svoje poslove obavljaju u civilnoj odjeći, ostvaruju pravo na građansko odijelo.

Obzirom na izneseno smatramo da su po pitanju građanskog odijela navedene kategorije državnih službenika u neravnopravnom položaju u odnosu na ostale državne službenike unutar Ministarstva, a to je protivno Zakonu o državnim službenicima, stoga zahtijevamo da se istima također osigura pravo na građansko odijelo.

Rad na šalterima veoma je složen, zahtjeva posebne komunikativne vještine, vrlo često psihološku procjenu stranke na šalteru, veoma visoku koncentraciju službenika, poznavanje svih zakona, pravilnika i ostalih akata iz nadležnosti upravnih poslova kao i rad na Informacijskom sustavu MUP-a na svim poslovima iz nadležnosti upravnih poslova. U svakodnevnom radu šalterski službenici su vrlo često izloženi uvredama i poniženjima od strane građana te im je ostavljena na procjenu vjerodostojnost dokumenata koje stranke prilažu u upravnim postupcima, stoga je taj posao doista stresan i zbog svega navedenog smatramo da zaslužuje određeni dodatak na osnovnu plaću.

Nadalje napominjemo da službenici upravnih poslova u policijskim postajama gdje su smještene kaznionice (primjerice Policijska postaja Ivanec, Policijska postaja Glina) rješavaju predmete po zahtjevima kažnjenika iz zatvora, koji sve svoje zahtjeve podnose na šalterima, a također službenici upravnih poslova izlaze prema potrebi u kaznionice radi uzimanja zapisničkih izjava u raznim upravnim stvarima.

Stoga je ovakav način rada specifičan i ne može se izjednačiti s poslovima upravnih referenata u klasičnoj administraciji pa smatramo da šalterski službenici s obzirom na posebne uvjete rada i specifičnost svog posla ne mogu za taj posao primati samo osnovnu plaću, već i određeni dodatak predviđen člankom 35. stavkom 5. Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike kojim je predviđeno isto tako da državni službenici osim osnovne plaće imaju pravo na dodatke na osnovnu plaću zbog uspješnosti na radu, poslova s posebnim uvjetima rada kao i druga uvećanja plaće.

Što se tiče statusa i uvjeta rada namještenika (spremačice, kuharice, konobari i sve drugo pomoćno i tehničko osoblje) koji su zaposleni u Ministarstvu stanje je još lošije jer godinama ne dobivaju HTZ opremu koja im je neophodna za obavljanje poslova svog radnog mjesta, a onu koju i imaju je u lošem pa čak i raspadnutom stanju. Podsjetit ćemo da su državna tijela dužna provoditi sve mjere zaštite na radu i ispunjavati svoje obveze u području zaštite zdravlja i života zaposlenih propisane općim propisom zaštite na radu sukladno članku 33. stavku 1. Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike. Isto tako službenik i namještenik koji odbija raditi ili napusti svoje mjesto rada zbog neprovedenih propisanih mjera zaštite na radu, ne smije zbog toga biti stavljen u nepovoljniji položaj u odnosu na druge službenike i namještenike, a za razdoblje do kada se ne provedu mjere zaštite na radu ima pravo na naknadu plaće sukladno stavku 4. istoga članka Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike, stoga očekujemo da će se po pitanju HTZ opreme konačno nešto početi rješavati u našem Ministarstvu.

Također smo primijetili da se konstantno provode manipulacije s prekovremenim radom kod navedene kategorije službenika i namještenika u Ministarstvu od strane njihovih rukovoditelja pod isprikom da oni nemaju pravo na uvećanje osnovne plaće temeljem ostvarenog prekovremenog rada nego na slobodne dane kojom prilikom se u evidencije radnog vremena taj rad ne evidentira niti se poštuje volja zaposlenika, a time i omjer 1:1,5. Naime odredbe članka 8. i 38. Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike jasno i nedvojbeno propisuju način rada i vrste dodataka na plaću i sasvim je jasno što je prekovremeni rad i da po ostvarenom prekovremenom radu pravo na uvećanje osnovne plaće pripada jednako službenicima i namještenicima ovog Ministarstva o čemu oni odlučuju, a ne njihov rukovoditelj. Samo zaposlenik može zatražiti da umjesto uvećanja osnovne plaće po osnovi prekovremenog rada želi korištenje jednog ili više slobodnih radnih dana prema ostvarenim satima prekovremenog rada u omjeru 1:1,5 (1 sat prekovremenog rada = 1 sat i 30 min redovnog sata rada) o čemu je rukovoditelj dužan u tom slučaju izdati rješenje u kojem se navodi broj i vrijeme korištenja slobodnih dana kao i vrijeme kad je taj prekovremeni rad ostvaren.

Poštovani Ministre, ovaj dopis upućujemo Vama, kao i Vašim najbližim suradnicima, kako bi vam ukazali na određene probleme s kojima se svakodnevno susreću državni službenici i namještenici ovog Ministarstva bez čijeg predanog rada građani ne bi bili zadovoljni, a svima nama u Ministarstvu rad ne bi bio moguć, učinkovit, ugodan, siguran, uspješan itd. Stoga vjerujući Vašim suradnicima očekujemo da će se u dogledno vrijeme status ovih zaposlenika poboljšati.
Molimo da nam odgovor što Ministarstvo namjerava učiniti, po pitanju iznesenih problema i u kojem periodu, dostavite pismenim putem, pozivom na broj gornji, u zakonskom roku.
S poštovanjem,


P R E D S J E D N I K

Mario Puškarić

 

O TOME OBAVIJEST:
- Uprava za materijalno-financijske poslove, n/r pomoćnika ministra gosp. Cvjetka Obradovića,
- Uprava za razvoj, opremanje i potporu, n/r pomoćnika ministra gosp. dr. sc. Damira Truta,
- državnim službenicima i namještenicima Ministarstva,
- ARHIVA, ovdje.-

KONTAKT

SINDIKAT POLICIJSKIH SLUŽBENIKA

10000 ZAGREB, Avenija Gojka Šuška 1
I. PAVILJON (zeleni) / prizemlje
 
Radno vrijeme:
radnim danom od 8,00 do 16,00 sati

 

Telefon: 01/ 2426-296, specijal: 26-296
E-mail: info@spsh.hr