Zagreb, Avenija Gojka Šuška 1 - I. PAVILJON, prizemlje
Tel. 01/ 2426-296, spec. 26-296
Polaganje policijskog zvanja i nemogućnost napredovanja

Polaganje policijskog zvanja i nemogućnost napredovanja

Broj: SPS-01-02/13-2018.
Zagreb, 10. 2. 2018. godine

 

MINISTARSTVO UNUTARNJIH POSLOVA
KABINET MINISTRA
n/r ministra gosp. dr. sc. Davora Božinovića

 

PREDMET: POLAGANJE ISPITA ZA POLICIJSKO ZVANJE,
- odgovor, traži se.-

 

VEZA: Naš dopis broj: SPS-01-02/91-2017. od 30. 10. 2017. godine

 

Poštovani ministre, gospodine Božinović,

U posljednje vrijeme u sindikatu učestalo zaprimamo pritužbe policijskih službenika da ih se ne poziva na polaganje ispita za policijsko zvanje iako ispunjavaju uvjete za polaganje te da čekaju na polaganje skoro godinu dana.

Isto tako, kada smo se dotakli ove teme, želimo naglasiti da ste Uredbom o izmjeni Uredbe o klasifikaciji radnih mjesta policijskih službenika uvjete određenih radnih mjesta, u pravilu rukovodećih policijskih službenika, smanjili za jedno policijsko zvanje, čime ste dodatno mnogim policijskim službenicima s višom i visokom stručnom spremom onemogućili redovno promaknuće tj. polaganje ispita za policijsko zvanje, na što smo reagirali našim dopisom, broja i datuma iz veze. Tom prilikom smo od Vas zatražili žurnu izmjenu sramotne Uredbe o uvjetima za stjecanje policijskih zvanja, oznakama policijskih zvanja, funkcionalnim oznakama radnih mjesta, promaknuću i napredovanju kroz policijska zvanja. Od bivšeg ministra dobili smo obećanje, nakon našeg prijedloga s dopisom broj: SPS-01-02/18-2017. od 24. 1. 2017. godine, da će se ta sramotna Uredba mijenjati i da uvjet radnog mjesta policijskih službenika s višom i visokom stručnom spremom više neće blokirati tu kategoriju policijskih službenika u polaganju ispita za policijsko zvanje, a samim time i za redovno promaknuće, što se nije dogodilo zbog promjene vlasti, dok ste sada Vi, tj. Vaši suradnici, učinili još goru stvar tj. veću štetu policijskim službenicima s ovom novom izmjenom spuštanja uvjeta za određena radna mjesta jer ste dodatno onemogućili policijske službenike u polaganju i to samo radi određenih pojedinaca da bi mogli napredovati i preuzeti određena rukovodeća radna mjesta.

Jasna nam je Vaša intencija izmjene Uredbe o klasifikaciji radnih mjesta policijskih službenika jer ste tom izmjenom izravno pogodovali određenim podobnim i poslušnim policijskim službenicima da dođu na rukovodeća radna mjesta, po uzoru na „garnituru“ prije Vas, ali ste Vi bili ipak pronicljiviji i to ostvarili bez izvanrednih i iznimnih promaknuća. Nejasno je samo zašto i Vi ta promaknuća skrivate, jer bi ona trebala biti javna i transparentna te na ponos svih nas, a osobito tih izvanredno i iznimno promaknutih, a ona su ipak skrivena pod velom tajne. Stoga, ako su neki smatrali da smo odustali od imena te gospode, varaju se, jer smo samo pričekali da završi 2017. godina i da ponovno sada od Vas zatražimo podatke i za 2017. godinu koja je u Vašem mandatu, te da javnost i svi policijski službenici konačno doznaju ta famozna imena, jer je očito „modus operandi“ dodjele promaknuća isti i za ove i one na vlasti, pa se zbog toga ti podaci skrivaju pod velom tajne pod izlikom zaštite osobnih podataka. Upravo zbog te upornosti Ministarstva dali smo si u međuvremenu truda pa pribavili sva relevantna mišljenja nadležnih tijela u tom pogledu koja ćemo koristiti u daljnjem postupku ponovnog četvrtog traženja imena te visoko rangirane gospode i niti malo ne sumnjamo da će se popis svidjeti i ovima i onima na vlasti. Zanimljivo je da su u Hrvatskoj vojsci takva promaknuća javna i dodjeljuju se na određenim svečanostima koje prenose svi mediji, ali kod nas su pod velom tajne, skriveni pod izlikom zaštite osobnih podataka, ali pak kada su u pitanju niže rangirani policijski službenici onda zaštita njihovih osobnih podataka nije upitna pa se njihova imena i fotografije mogu pronaći na MUP-ovoj web stranici.

Svima su nam poznati učinci famozne i sramotne Uredbe, a osobito učinak čl. 24. st. 2. koji je pojedince promaknuo čak 7 zvanja više od njihovog osobnog iz „policajca“ u „viši policijski inspektor“, ali se nitko do sada o tome nije oglasio.

Isto tako navedena Uredba nanijela je štetu velikom broju policijskih službenika koji su se kroz sustav godinama školovali uz rad te su, nakon skoro 20 godina staža, ostali u policijskom zvanju „samostalni policijski inspektor“, a neki čak i u nižem zvanju jer nisu imali u trenutku primjene sramotne Uredbe rješenje za radno mjesto visoke stručne spreme. S druge strane policijski službenici s nekoliko mjeseci ili godina staža prevedeni su u identično zvanje „samostalnog policijskog inspektora“ samo zato jer su imali rješenje visoke stručne spreme u trenutku prevođenja.

Ovo su samo dva primjera od mnogih u kojima je učinjena nepravda policijskim službenicima s primjenom sramotne Uredbe, koja se radila u suradnji s reprezentativnim sindikatima i njen koncept je rađen prema određenim osobama i radnim mjestima, a ne za dobrobit sustava i struke o čemu svjedoči i famozni čl. 24. st. 2. te Uredbe koji je „izmišljen“ u zadnjoj verziji nacrta te Uredbe prije samog slanja na odluku Vladi RH i dodan kako bi zaštitio određene pojedince u sustavu koji su ionako već bili nagrađeni s radnim mjestima za koja nisu imali adekvatnu stručnu spremu. Sama činjenica da je s takvom Uredbom „proizveden“ veliki broj vrlo visokih policijskih „dužnosnika“ s policijskim zvanjima „policijski savjetnik“ i „glavni policijski savjetnik“, od kojih je čak jedan i predsjednik jednog od reprezentativnih sindikata, govori dovoljno za sebe.

Nakon svih ovih nepravdi sada se javljaju problemi s nemogućnosti napredovanja policijskih službenika tj. polaganja ispita za zvanje koje je jedan od uvjeta za redovno promaknuće zbog čl. 4. st. 1. te sramotne Uredbe i to zato što se:

- policijski službenik sa završenim preddiplomskim sveučilišnim studijem ili stručnim studijem u trajanju od najmanje tri godine ili višom stručnom spremom (VI/I) sukladno propisima koji su vrijedili prije stupanja na snagu Zakona o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju, uz ispunjenje uvjeta iz članka 3. ove Uredbe može redovno promaknuti za najviše tri zvanja od propisanog zvanja radnog mjesta na koje je raspoređen,

- policijski službenik sa završenim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili integriranim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili specijalističkim diplomskim stručnim studijem ili s visokom stručnom spremom (VII/I) sukladno propisima koji su vrijedili prije stupanja na snagu Zakona o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju, uz ispunjenje uvjeta iz članka 3. ove Uredbe, može redovno promaknuti za najviše dva zvanja od propisanog zvanja radnog mjesta na koje je raspoređen.

Bez obzira što se tada činila nepravda, jer je Uredba bila prilagođena pojedincima, tj. podobnima tadašnjoj vlasti, koji su imali rješenja za radna mjesta, pa čak i za ona za koja nisu imali stručnu spremu, sada se ponovno u navedenoj Uredbi štite pojedinci koji su stekli visoka policijska zvanja kako ih se ne bi u ni kojem trenutku moglo ugroziti s mladim i sustavom neopterećenim policijskim službenicima koji imaju ambicije napredovati, jer ih navedena Uredba u tome sprječava.

Isto tako smatramo da je odredba čl. 3. st. 4. navedene Uredbe diskriminirajuća za policijske službenike koji ispunjavaju uvjete za redovno promaknuće u zvanje „policijski savjetnik“ i „glavni policijski savjetnik“ jer se u odnosu na sva policijska zvanja dodatno traži da je navedeni policijski službenik najmanje tri puta ocijenjen ocjenom „naročito uspješan“ čime se osiguravaju pozicije vrlo visokih policijskih „dužnosnika“ o kojima smo već rekli par riječi. Naime, svima nam je poznato na koji način se ocjenjuju policijski službenici i da je sadašnji sustav ocjenjivanja izrazito subjektivan i ovisi isključivo o volji neposrednog rukovoditelja, a da ocjenu „naročito uspješan“ dobivaju samo odabrani. Uz te odabrane nalaze se i sindikalni povjerenici reprezentativnih sindikata kojima na temelju rješenja MUP-a pripada naknada plaće za obavljanje sindikalnih aktivnosti za puno radno vrijeme odnosno tzv. „profesionalci“, jer se njima godišnja ocjena utvrđuje na temelju prosjeka ocjena kojima su ocijenjeni u zadnje tri godine prije nego što im je utvrđena naknada plaće za obavljanje sindikalnih aktivnosti za puno radno vrijeme. Svi znamo kakve su ocjene bile prije stupanja novog Pravilnika o ocjenjivanju policijskih službenika, stoga je i laiku očito kakvi su se ustupci radili reprezentativnim sindikatima u donošenju novih propisa u kojima su i sami učestvovali te bili uključeni u radne skupine za izradu podzakonskih akata Zakona o policiji koji je donesen 2011. godine.

Obzirom da je sustavu učinjena nepopravljiva šteta i da se neke stvari više ne mogu vratiti na početak, a da se još dodatnim čekanjem i odugovlačenjem polaganja ispita za policijsko zvanje onih koji imaju te sreće pa nisu zahvaćeni novom sramotnom Uredbom o klasifikaciji radnih mjesta policijskih službenika, a na koji bi policijski službenici trebali dobiti odgovor u roku od 30 dana u obliku rješenja s uputom o pravnom lijeku sukladno čl. 62. Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike, očekujemo Vaš odgovor pismenim putem zašto se ne provodi postupak polaganja ispita za policijsko zvanje, kao i odgovor na dopis, broja i datuma iz veze, koji smo uputili prije 3 mjeseca i na koji nismo dobili nikakav odgovor.

S poštovanjem,


P R E D S J E D N I K

Mario Puškarić

O TOME OBAVIJEST:
- Ravnateljstvo policije, Ured glavnog ravnatelja policije, n/r glavnog ravnatelja policije gosp. Nikole Miline,
- Uprava za pravne poslove i ljudske potencijale, n/r pomoćnika ministra gosp. Ante Delipetra,
- Povjerenica za informiranje, dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.
- policijskim službenicima putem ustrojstvenih jedinica,
- ARHIVA, ovdje.-

KONTAKT

SINDIKAT POLICIJSKIH SLUŽBENIKA

10000 ZAGREB, Avenija Gojka Šuška 1
I. PAVILJON (zeleni) / prizemlje
 
Radno vrijeme:
radnim danom od 8,00 do 16,00 sati

 

Telefon: 01/ 2426-296, specijal: 26-296
E-mail: info@spsh.hr