Zagreb, Avenija Gojka Šuška 1 - I. PAVILJON, prizemlje
Tel. 01/ 2426-296, spec. 26-296
MUP smatra da nema pogrešne primjene osnovice za izračun godišnjeg odmora policijskim službenicima ?!

MUP smatra da nema pogrešne primjene osnovice za izračun godišnjeg odmora policijskim službenicima ?!

Broj: SPS-01-02/44-2-2018.
Zagreb, 8. 6. 2018. godine

 

MINISTARSTVO UNUTARNJIH POSLOVA
UPRAVA ZA PRAVNE POSLOVE I LJUDSKE POTENCIJALE
n/r pomoćnika ministra gosp. Ante Delipetra

 

PREDMET: POGREŠNA PRIMJENA OSNOVICE ZA IZRAČUN GODIŠNJEG ODMORA POLICIJSKIM SLUŽBENICIMA,
- ponovni odgovor i postupanje, traži se .-

 

VEZA: Naš dopis broj: SPS-01-02/44-2018. od 30. 4. 2018. godine,
Vaš dopis klasa: 113-03/18-01/25, urbroj: 511-01-157-18-2 od 30. 5. 2018. godine.

 

Poštovani pomoćniče ministra, gospodine Delipetar,

Iako smatramo da ustrojstvene jedinice Ministarstva prilikom izdavanja rješenja o godišnjem odmoru policijskim službenicima godinama primjenjuju pogrešnu osnovicu za izračun godišnjeg odmora u trajanju od 4 tjedna tj. 20 radnih dana umjesto 5 tjedana tj. 25 radnih dana i na taj način zakidaju mnoge policijske službenike u pravu na godišnji odmor, Vašim dopisom, klase, urbroja i datuma iz veze, navodite da se policijskim službenicima ispravno računa osnovica od 20 radnih dana za korištenje godišnjeg odmora te to potkrepljujete tumačenjem broj 2/19 Zajedničke komisije za tumačenje odredbi i praćenje primjene Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike (u daljnjem tekstu: KUDSN) od 23. 5. 2018. godine osobito jer se policijskim službenicima temeljem odredbe čl. 20. KUDSN-a osigurava pravo na najmanje 30 dana godišnjeg odmora.

Naime, uvidom u Izvod iz zapisnika sa 6. sjednice Zajedničke komisije za tumačenje odredbi i praćenje primjene KUDSN-a od 23. 5. 2018. godine tj. u pitanje koje se odnosi na čl. 19. KUDSN-a razvidno je da je pitanje postavljeno općenito za sve državne službenike, a ne isključivo za policijske službenike koji rade na poslovima na kojima ih, uz primjenu mjera zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, nije moguće zaštititi od štetnih utjecaja pa se samim time i tumačenje odnosi općenito na sve državne službenike i namještenike, a ne na kategoriju policijskih službenika.

Obzirom da očito niste shvatili da smo u našem dopisu govorili o kategoriji državnih službenika koji rade na poslovima na kojima ih, uz primjenu mjera zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, nije moguće zaštititi od štetnih utjecaja a to su POLICIJSKI SLUŽBENICI, ponovno Vam upućujemo dopis s identičnim upitom i zahtjevom.

Naime čl. 77. st. 1. Zakona o radu propisano je da radnik ima za svaku kalendarsku godinu pravo na godišnji odmor od najmanje 4 tjedna, a maloljetnik i radnik koji radi na poslovima na kojima, uz primjenu mjera zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, nije moguće zaštititi radnika od štetnih utjecaja, A U KOJE DEFINITIVNO SPADAJU POLICIJSKI SLUŽBENICI, U TRAJANJU OD NAJMANJE 5 TJEDANA.

Obzirom da je čl. 13. st. 1. KUDSN-a propisano da službenik i namještenik ima za svaku kalendarsku godinu pravo na plaćeni godišnji odmor u najkraćem trajanju propisanim općim propisom o radu, a što je u konkretnom slučaju citirana primjena čl. 77. st. 1. Zakona o radu, smatramo da ustrojstvene jedinice ovog Ministarstva godinama pogrešno tumače i primjenjuju osnovicu za izračun godišnjeg odmora policijskim službenicima u trajanju od 4 tjedna tj. 20 radnih dana umjesto 5 tjedana tj. 25 radnih dana, a koja bi se nakon toga trebala uvećavati po pojedinačno određenim mjerilima iz čl. 19. KUDSN-a.

To potkrepljujemo i činjenicom da je čl. 3. prijašnjeg KUDSN-a propisano da se odredbe tog Ugovora primjenjuju neposredno, osim u slučajevima kada su pojedina pitanja za službenike i namještenike povoljnije uređena drugim propisima ili općim aktom, kao i čl. 2. novog KUDSN-a kojim je propisano da se odredbe tog Ugovora primjenjuju neposredno, a u slučaju da je neko pravo iz radnog odnosa za službenike i namještenike različito uređeno zakonom, drugim općim aktima, pojedinačnim rješenjem, ugovorom o radu ili tim Ugovorom, primjenjuje se za službenika i namještenika najpovoljnije pravo.

Nama je jasno da Ministarstvu nedostaje policijskih službenika, ali je žalosna činjenica da na ovaj način uskraćujete dane godišnjeg odmora policijskim službenicima i na taj način „krpate“ manjak policijskih službenika u svim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva (na 21.000 policijskih službenika godišnje „uštedite“ 105.000 radnih dana što u pravilu opravdava manjak oko 285 policijskih službenika), kao što se čini godinama primjenom Pravilnika o ocjenjivanu policijskih službenika radi „očekivane“ godišnje ocjene „dobar“ na osnovu koje su preko noći mnogi policijski službenici izgubili jedan odnosno dva dana godišnjeg odmora (na 21.000 policijskih službenika „uštedite“ u prosjeku 31.000 radnih dana što u pravilu opravdava manjak oko 85 policijskih službenika). S druge strane Ministarstvo financija carinskim službenicima uredno priznaje osnovicu od 25 radnih dana, pa se postavlja pitanje da li ovo Ministarstvo i policijski službenici djeluju i rade u nekoj drugoj državi u kojoj se primjenjuju neki drugi propisi tj. zbog čega se prava primjenjuju nejednako na sve zaposlene u državnoj službi.

Poštovani gospodine Delipetar, funkciju i dužnost pomoćnika ministra ste preuzeli prije godinu dana i u tih godinu dana niste učinili apsolutno ništa, tj. niste promijenili niti jedan propis kojim bi se ova loša situacija, koju ste zatekli, promijenila na bolje. Primjerice niste sposobni donijeti propis kojim bi se poboljšali uvjeti šalterskih službenika iako je Ministarstvo osiguralo sredstva za tu namjenu, ali ste zato vrlo sposobni donositi i mijenjati propise koji reguliraju kadrovska rješenja kako bi omogućili pojedincima napredovanje i postavljanje na određene funkcije. Tako ste promijenili Uredbu o klasifikaciji radnih mjesta policijskih službenika kako se ne bi sramotili kao Vaš prethodnik s promaknućima, obzirom da smo javno potakli to pitanje i da tražimo imena i prezimena policijskih službenika koji su promaknuti u najviša policijska zvanja, iako ste i Vi preuzimanjem ove časne i poštene dužnosti isto tako započeli s promaknućima pojedinaca koji su preuzeli određene rukovodeće funkcije. S druge strane niti jedan propis koji smo predlagali niste promijenili pa trenutno imamo zahvaljujući Vašem „spuštanju“ uvjeta policijskih zvanja za određena radna mjesta policijskih službenika još veću blokadu u polaganju ispita za policijsko zvanje (viša i visoka stručna sprema), a time i blokadu redovnih promaknuća. Ne zaboravimo da je trenutno stanje ljudskih potencijala u Ministarstvu katastrofalno jer sustav napuštaju mladi i obrazovani policijski službenici čak i dok su pod ugovorom o školovanju, ne puštate u mirovinu policijske službenike osim onih koji su pripadali prijašnjoj „garnituri“ obzirom da oni očito imaju prednost nad „običnim“ i poštenim policijskim službenicima, opravdavate kao „potrebu službe“ odlazak u prijevremenu mirovinu policijskih službenika koji su počinili kaznena djela, a neki čak dobili i otkaz u disciplinskom postupku itd. S druge strane zainteresiranost mladih osoba za policijskim poslom je sve manja i to s razlogom jer policijski službenik koji počinje raditi nema još uvijek obećanih 5.000 kuna plaću uz sva „silna“ povećanja do sada iako bi trebao imati znatno više, dok je tetovaža još uvijek najvažniji čimbenik kod prijama tj. zdravstvenog pregleda, ali samo za one koji nemaju „vezu“ koja će nazvati nekoga iz zdravstvene komisije da mu se „progleda kroz prste“ i da ga se pusti, i da pritom ta gospoda ne razmišljaju da time čine određena kaznena djela. Činjenica da Vaši prethodnici nisu poduzeli apsolutno ništa već su sustav doveli u kolaps, a da ni Vi ne poduzimate isto tako apsolutno ništa već nastavljate uvriježenom praksom kadroviranja i samo kadroviranja, što nije dobro, jer se sustav ljudskih potencijala u ovako golemom Ministarstvu ne planira od danas do sutra niti godinu za godinu već dugoročno 20-30 godina. Vi niste od jučer na ovoj poziciji već ste je i prije obnašali i itekako ste dobro upoznati s radom Ministarstva, stoga nas čudi Vaša inertnost u rješavanju bitnih problema u sustavu, ali koliko vidimo najvažnija Vam je suradnja s „partnerima“ iz reprezentativnih sindikata s kojima dijelite sindikate na „ove i one“ te uredno ignorirate i zakidate u određenim pravima druge sindikate, dok za reprezentativne sindikate činite ustupke do te mjere da primjerice „rješavate“ premještaj iz PU zagrebačke u Ravnateljstvo policije na itekako bolje plaćeno radno mjesto supruzi sindikalnog povjerenika i člana Zajedničke komisije za tumačenje odredaba i praćenje primjene KUDSN-a i time povećavate trošak putovanja koji drugim policijskim službenicima smanjujete i indirektno im „prijetite“ premještajima itd.

Sukladno navedenom ponovno molimo da Uprava za pravne poslove i ljudske potencijale dostavi svim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva uputu o ispravnom načinu izračuna godišnjeg odmora policijskim službenicima koje je definitivno 25 radnih dana kako nalaže sam opći propis o radu, a nas obavijesti o odluci, pismenim putem, pozivom na broj gornji.

S poštovanjem,


P R E D S J E D N I K
Mario Puškarić

O TOME OBAVIJEST:

- Kabinet ministra, n/r ministra gosp. dr. sc. Davora Božinovića,
- svim policijskim službenicima putem ustrojstvenih jedinica MUP-a RH,
- ARHIVA, ovdje.-

KONTAKT

SINDIKAT POLICIJSKIH SLUŽBENIKA

10000 ZAGREB, Avenija Gojka Šuška 1
I. PAVILJON (zeleni) / prizemlje
 
Radno vrijeme:
radnim danom od 8,00 do 16,00 sati

 

Telefon: 01/ 2426-296, specijal: 26-296
E-mail: info@spsh.hr