Broj: SPS-01-02/54-2021.
Zagreb, 24. 10. 2021. godine
MINISTARSTVO UNUTARNJIH POSLOVA
n/r ministra gosp. dr. sc. Davora Božinovića
PREDMET: ZLOUPORABA INSTITUTA PRIVREMENOG PREMJEŠTAJA I NEIZDAVANJE RJEŠENJA POLICIJSKIM SLUŽBENICIMA ZA STVARNO ODRAĐENE POSLOVE
- postupanje, traži se .-
Poštovani ministre, gospodine Božinović,
Obratili su nam se policijski službenici, pretežito oni koji obavljaju poslove kriminalističke policije, a po rješenju su policijski službenici temeljne policije, iz razloga jer ih se svakodnevno zakida u materijalnom smislu budući da primaju znatno nižu plaću od one koje bi primali da rade svoj posao za koji imaju rješenje.
Nejasna je intencija i upornost onih koji u konkretnim slučajevima odlučuju i donose rješenja u tome da se zakida policijske službenike za plaću koju definitivno zarade, osobito jer u pravilu oni popunjavaju već ionako upražnjena radna mjesta, a koja se očito čuvaju za nekoga, pa shodno tome možemo izvesti zaključak da je policija očito nečija privatna tvrtka.
U konkretnim slučajevima, ako netko već ne želi popuniti to radno mjesto za stalno, iz samo njemu znanih razloga, postoji institut naloga za obavljanje poslova, kao i privremeni premještaj, koji se u konkretnim slučajevima začudo ne primjenjuje, ali se zato taj institut itekako dobro primjenjuje kada se rukovoditelji, opet samo iz njima znanih razloga, žele „riješiti“ ili obračunati s nekim od policijskih službenika i na njegovo mjesto postaviti nekog svog ili nekoga za koga ga se nazvalo pa mu je trebalo „pomoći“.
Pa tako u praksi imamo situaciju, koja nije jedina, da se policijskog službenika za preventivu u cestovnom prometu iz Odjela za sigurnost cestovnog prometa PU zagrebačke, prvo kroz disciplinski postupak pokušava degradirati i premjestiti na drugo radno mjesto policijskog službenika za nezakonite migracije u VI. PP Zagreb (jer je radio više nego što je trebao i bio policajac u doslovnom smislu riječi te odradio policijskog posla da se mogu posramiti mnogi policijski službenici koji su mu rukovoditelji, za što postoje i rezultati rada koji su u konkretnom slučaju vidljivi i mjerljivi), a kada se shvati da se na taj način to neće moći provesti (jer smo kolegu u disciplinskom postupku oslobodili krivnje, bez obzira i na žalbu Marka Rašića, načelnika PU zagrebačke, Drugostupanjskom disciplinskom sudu MUP-a) tada načelnik Marko Rašić poseže za ovim institutom „privremenog“ premještaja i naloga za obavljanje poslova kako bi ga udaljio s radnog mjesta i degradirao na radno mjesto policijskog službenika za nezakonite migracije u VI. PP Zagreb, a nakon toga na policijskog službenika - vođu ekipe za očevide u cestovnom prometu u II. PPRP Zagreb. Zanimljivo je i za naglasiti da je svojim radom policijski službenik „nagazio“ stanice za tehnički pregled vozila u Zagrebu i da je jedini policijski službenik u MUP-u koji ima licencu nadzornika za tehničku ispravnost vozila odnosno da jedini ima kompetencije za to radno mjesto i s tim smo sve zapravo rekli.
Iako načelnik Marko Rašić u konkretnom slučaju nije niti mogao premjestiti policijskog službenika jer ga zakonski propisi u tome ograničavaju (nema suglasnost policijskog službenika koji ima više od 20 godina službe i nema suglasnost sindikata čiji je sindikalni povjerenik), ali ipak on izdaje rješenje o premještaju i to čak 5 puta te 2 puta nalog za obavljanje poslova. Spomenut ćemo samo da smo izjavljujući žalbe Odboru za državnu službu poništili svih 5 rješenja koja je donio načelnik Marko Rašić, stoga njegovu upornost u protuzakonitom ponašanju doista više ni ne trebamo dokazivati pred postupcima koje će uslijediti na pravosudnim tijelima.
Za naglasiti je i da temeljem ovakve odluke načelnika Marka Rašića, koji je ustrajan u svojim protuzakonitim odlukama, već skoro dvije godine dva policijska službenika primaju plaće policijskog službenika za preventivu u cestovnom prometu u Odjelu za sigurnost cestovnog prometa PU zagrebačke, čime se čini izravna šteta i državnom proračunu.
Ali nije to jedini slučaj u MUP-u i ima ih na pretek, osobito kada se obračunavaju i sami rukovodeći policijski službenici među sobom, a zorni prikaz takvog ponašanja, koje seže i do vrha same policije (jer tako nešto bez suglasnosti i znanja glavnog ravnatelja policije ne bi prošlo) je slučaj smjene zamjenika načelnika PU ličko-senjske kojeg su na identičan način smijenili s njegovog radnog mjesta i privremenim rješenjima te nalozima za obavljanje poslova premjestili, odnosno degradirali, na radno mjesto pomoćnika načelnika PP Novalja. Da stvar bude još paradoksalnija slali su ga i na izvanredne liječničke preglede i u konačnici nakon višegodišnje pravne bitke vraćen je na radno mjesto zamjenika načelnika PU ličko-senjske.
Poštovani ministre, postavljamo Vam pitanje znate li uopće što vaši rukovodeći policijski službenici rade, podržavate li to, tko to sve plaća, koliko je takvih slučajeva dvostrukih plaća u praksi i zar nije preočito da sve to prolazi uz suglasnost samog glavnog ravnatelja policije, njegovih zamjenika i načelnika uprava, a s druge strane se policijske službenike koji neposredno provode policijske poslove zakida u plaći za posao koji stvarno odrađuju. Postavljamo Vam i pitanje tko donosi takve odluke na štetu policijskih službenika i samog državnog proračuna te zar mislite da bi to sve podržavao premijer Andrej Plenković, kada bi znao, a kojeg ćemo sada također obavijestiti ovim našim dopisom upućenim Vama kako bi ga upoznali s ovakvim bahatim i protuzakonitim ponašanjem.
Ovo je samo dokaz da se sustav nalazi totalno izvan kontrole i da su pojedini rukovoditelji, kada je u pitanju njihov interes i interes njima bitnih osoba, spremni na sve, pa čak i ovako bahato protuzakonito ponašanje, a kada je potrebno policijskom službeniku u policijskoj postaji izdati rješenje da bude plaćen za stvarni posao koji odrađuje to ipak ne čine jer im ti policijski službenici očito nisu bitni.
Upravo na tragu toga i slučaja policijskog službenika Odjela za sigurnost cestovnog prometa PU zagrebačke, kojem načelnik Marko Rašić nije niti mogao dati premještaj iz dva zakonska osnova koja smo naveli, Sindikat policijskih službenika predao je cjelokupni predmet odvjetničkom uredu radi podnošenja kaznene prijave nadležnom državnom odvjetništvu zbog opravdane sumnje na počinjenje kaznenog djela zlouporabe položaja i ovlasti iz čl. 291. KZ-a, nakon čega ćemo o tome obavijestiti i javnost, jer upornost načelnika Marka Rašića u činjenu tog kaznenog djela u konkretnom slučaju više je nego očita.
Žalosno je samo da mi kako sindikat moramo podnositi kaznene prijave protiv određenih protuzakonitih radnji unutar sustava, koji bi takve radnje sam trebao prepoznati i procesuirati, a osobito bi trebao jamčiti građanima sigurnosti i povjerenje jer se radi o policiji, a zapravo ni sam se nije spreman obračunati s pojedincima koji su na rukovodećim mjestima i koji svojim pozicijama uvjetuju i potiču ovakvo protuzakonito ponašanje.
Ali to nas ne čudi jer je nedavno u javnosti izašla informacija da je protiv bivšeg načelnika Sektora kriminalističke policije PU primorsko-goranske (za kojeg smo isto tako upozoravali sve u samom vrhu policije od glavnog ravnatelja policije do unutarnje kontrole i samog Tomislava Dizdara, načelnika PU primorsko-goranske, čija je sada odgovornost neminovna) podignuta optužnica za dva kaznena djela teškog ubojstva poticajem iz čl. 111. toč. 2. u svezi s čl. 37. st. 1. i 2. KZ-a, sprječavanja dokazivanja iz čl. 306. st. 1. KZ-a oštećenja tuđe stvari iz čl. 235. st. 1. i 3. KZ-a, sve u svezi s čl. 51 KZ-a, a što su prijavili oštećeni građani prije više od 6 godina i koji su se obraćali i samom glavnom ravnatelju policije, a koji nije poduzeo apsolutno ništa pa je navedeni predmet postao javna sramota policije i dokaz da se cijelo vrijeme štitilo rukovoditelja bez obzira na posljedice.
Odgovor molimo dostavite pismenim putem u zakonskom roku, pozivom na broj gornji.
S poštovanjem,
P R E D S J E D N I K
Mario Puškarić